Flinck advocaten logo

Flinck Advocaten

Amsterdam
  • Appartementsrechten
  • Erfdienstbaarheid
  • Erfpacht
  • Vereniging van Eigenaren
  • Hypotheekrecht
  • Mandeligheid
  • Verborgen gebreken
  • Alimentatie beslag
  • Conservatoir beslag op aandelen
  • Conservatoir- of executoriaal beslag
  • Executieveiling
  • Fiscaal beslag en bodemrecht
  • Lijfsdwang
  • Onrechtmatig beslag
  • Paulianabeslag
  • Ondernemingsgeschil
  • Aandeelhoudersovereenkomst
  • Algemene voorwaarden
  • Distributie- en agentuurovereenkomsten
  • Doorstart na faillissement
  • Bestuurdersaansprakelijkheid
  • Fusie en overname
  • Reorganisatie
  • Schenking
  • Arbeidsovereenkomst
  • Concurrentie- en relatiebeding
  • Ontslagrecht
  • Arbeidsongeschiktheid
  • Incassozaken

Hoe werkt e-mail marketing?

Nog altijd kan e-mail marketing een doeltreffende methode zijn om potentiële klanten te bereiken. Wie van ons beschikt er immers niet over een eigen e-mail adres? Het internet is overal om ons heen, en dus is iedere potentiële klant bereikbaarder dan ooit geworden. Als bedrijf is het dan ook aan te raden om hier gebruik van te maken. Marketing uitvoeren via de mail brengt dan ook een flink aantal pluspunten met zich mee.

De voordelen van e-mail marketing op een rijtje

Het liefst wil je als bedrijf zo veel mogelijk mensen bereiken tegen zo laag mogelijke kosten. Dat is het beste van beide werelden. E-mail marketing heeft als groot pluspunt dat het uiterst goedkoop is, het is zelfs één van de goedkoopste vormen van marketing van dit moment. Immers is deze vorm van marketing een kwestie van het sturen van een berichtje via de mail. In tegenstelling tot fysieke vormen van promotie hoeft er geen papier gedrukt te worden of iets verzonden te worden. Dat scheelt een hoop kosten.

Daarnaast is deze vorm van marketing niet afwachtend. Promotie is toch een manier om mensen naar je website toe te krijgen. Je lokt ze als het ware. Marketing via de mail is ietwat agressiever, want je gaat in digitale vorm van hen toe. Het is dan ook een zeer directe vorm van marketing, want je kunt het direct uitvoeren. Bij sommige advertenties moet je enkele dagen wachten totdat het bijvoorbeeld in een magazine gedrukt wordt of een banner op een site geplaatst wordt. Bij mailtjes heb je dit probleem niet.

Bovendien is dit één van de beste methodes als je snel wilt kunnen meten wat de effectiviteit is van de campagne. Als veel mensen zich bijvoorbeeld uitschrijven bij je nieuwsbrief, weet je dat de boodschap niet aangekomen is. Maar als je ziet dat veel meer mensen je site bezocht hebben of een product gekocht hebben, weet je dat de campagne succesvol was. Je ziet snel resultaten en je kunt dit eenvoudig meten ook. Bovendien kost het je weinig moeite. Je zou zelfs het versturen van boodschappen kunnen automatiseren.

E-mail marketing: alleen maar voordelen?

We realiseren ons dat we het hierboven laten klinken alsof dit de perfecte vorm van marketing is. Echter kleven er ook nadelen aan het bedrijven van marketing via de mail. Ten eerste vinden sommige mensen het niet fijn als ze zo direct benaderd worden door een bedrijf. Bovendien kunnen mails van bedrijven verward worden met spam. Als je bedrijf met spam geassocieerd wordt, is dat niet goed voor het imago van je merk.

Dit is op te lossen door niet willekeurige mails te sturen, maar door bijvoorbeeld alleen mensen te mailen die zich aanmelden voor een nieuwsbrief. Hierin kun je van alles delen met hen, bijvoorbeeld nieuwe producten of aangename kortingen die ze kunnen scoren. Daarnaast is het aan te raden niet te frequent mails te sturen, want ook dit kan klanten gaan irriteren. Wanneer je deze factoren in het oog houdt, kan marketing via de mail een effectieve toevoeging aan je marketingmix zijn.