bureau feith logo

Bureau Feith

Amsterdam
  • Webdevelopment
  • Webdesign
  • Design
  • Website maken
  • Webshop maken
  • SEO
Online Bazen logo

Online Bazen

Rosmalen, Kerkrade
  • Content marketing
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Google ads
  • Webdevelopment
  • Webdesign

Wat doen webdevelopment bureaus?

Voor een perfecte website voor jouw bedrijf zijn webdevelopment bureaus onmisbaar. De werkzaamheden van dergelijke bureaus hebben allen te maken met de website die ze voor jouw bedrijf gaan creëren, optimaliseren en bijhouden. Ook programmeren en het onderhouden van webservers kunnen tot het takenpakket behoren. Hieronder laten we je het belang van dit facet zien en waarom je dit beter aan een gespecialiseerd bureau kan overlaten.

Wat kan webdevelopment voor je betekenen?

Een website is je digitale uithangbord. Voor sommige klanten is dit de plek waar ze een eerste indruk van je krijgen. En je wilt natuurlijk maar wat graag dat die eerste indruk positief is. Dit kan immers bepalen of een klant overgaat tot het gebruik maken van je diensten of het kopen van één van je producten. Een website moet er daarom ten eerste goed verzorgd uitzien.

Daarnaast moet een website eenvoudig zijn om te navigeren. De klant moet een toegankelijke site voorgeschoteld krijgen waar alles makkelijk te vinden is. Als een klant moeilijk kan zien waar hij of zij een product kan kopen, verkleint dit de kans op verkopen. En dat scheelt je een hoop geld. Ook dit illustreert het belang van een goed opgezette website.

Een ander aspect wat web development bureaus voor hun rekening kunnen nemen is het vergroten van je vindbaarheid via Google. Je ranking kun je vergroten door een gestroomlijnde site te creëren. Dit begint al bij de broncode. Maar ook elementen zoals te grote afbeeldingen kunnen er voor zorgen dat je site langer laadt, wat voor Google een reden is om je lager in de resultaten te plaatsen. Daarnaast moet een site klantvriendelijk zijn en goed te navigeren, want ook dit heeft invloed op de zoekresultaten.

Tot slot focussen dergelijke bureaus zich op het behalen van resultaten. Een mooie site leidt tot meer bezoekers, maar als bedrijf wil je meer dan dat. Je wilt ook een hogere conversie ratio behalen. Een goed voorbeeld hiervan is dat je bijvoorbeeld wilt dat meer klanten een aankoop doen via je site. Wanneer een bureau je site een make-over geeft, kun je aan de hand van dit ratio meten of het bureau hierin geslaagd is of niet. Conversie kun je meten voor vele acties, van aankopen tot het aanvragen van een offerte via de daarvoor bestemde button.

Webdevelopment: binnen je bedrijf laten uitvoeren of door een bureau?

Het inschakelen van een bureau gaat nu eenmaal gepaard met kosten, daar ontkom je niet aan. Dit is voor sommige ondernemers een reden om er voor te kiezen om het ontwikkelen van de website over te laten aan personeel binnen het eigen bedrijf. Hier gaat echter wel een hoop tijd insteken, en je dient hiervoor ook over de nodige kennis en expertise te beschikken. Natuurlijk kun je gebruik maken van de tools van een site builder, maar dit maakt je site toch net wat minder uniek.

Als je jouw website door een gespecialiseerd bureau laat maken, weet je in ieder geval zeker dat je dit een unieke site gaat opleveren. Bovendien zul je altijd inspraak behouden, zodat je gegarandeerd bent van een website die aan jouw voorkeuren voldoet. Er wordt vanuit dit soort bureaus altijd meegedacht met de klant. Tevens is het risico laag dat er iets fout gaat, in tegenstelling tot wanneer een niet-specialist het uitvoert. Daarom is een dergelijk bureau een aanrader.