oogst marketing logo

Oogst

Duivendrecht
  • SEA
  • Google ads
  • SEO
  • Display advertising
  • Social advertising
  • CRM marketing
booming logo

Booming

Amsterdam
  • SEO
  • SEA
  • Google ads
  • Display advertising
  • Affiliate marketing
  • Linkbuilding
Orange valley logo

OrangeValley

Breukelen
  • Data analytics
  • SEA
  • Google ads
  • SEO
  • Conversie optimalisatie
  • Marketing automation
dept logo

Dept Agency

Amsterdam, Rotterdam, Veenendaal
  • Branding
  • Content creation
  • Design
  • Google ads
  • Webdevelopment
  • SEA
Online Bazen logo

Online Bazen

Rosmalen, Kerkrade
  • Content marketing
  • Conversie optimalisatie
  • Data analytics
  • Google ads
  • Webdevelopment
  • Webdesign

Voordelen van Google Advertising uitbesteden bij Marketing bureaus

Google Advertising is inmiddels een belangrijk onderdeel van de marketingmix voor uiteenlopende soorten bedrijven. Het is het online advertentie programma van Google zelf, en kan op diverse manieren ingezet worden. Vooral de variatie qua soorten campagnes valt op. Het wordt inmiddels dan ook door vele bedrijven gebruikt. Het is zelfs zo populair, dat het de grootste inkomstenbron van Google is geweest de afgelopen jaren.

Wat kun je precies doen met Google Advertising?

Via Google gevonden kunnen worden is een groot goed voor vele bedrijven, waarschijnlijk ook die van jou. Er zijn meerdere manieren waarop je er voor kunt zorgen dat je hoger in de zoekresultaten van Google komt te staan. Het bekendste voorbeeld is waarschijnlijk SEO, ook wel bekend als Search Engine Optimization. Naar het Nederlands vertaald betekent dit zoekmachine optimalisatie. Maar er zijn ook andere manieren om dit voor elkaar te krijgen.

Gebruik maken van Google Ads is nog een manier om gevonden te worden op basis van zoekwoorden die relevant zijn voor wat jouw bedrijf doet of aan klanten kan bieden. Hierbij is het mogelijk om diverse soorten campagnes op te richten. Goede voorbeelden hiervan zijn zoek-, banner-, video-, shopping- of appcampagnes. Hierbij werkt Google met een systeem waarbij je per klik betaalt. Mocht de campagne onsuccesvol zijn, kost dit je bijna niets.

Je kunt zelf een prijs instellen per klik. Dit is één van de factoren die Google in het oog houdt wanneer er bepaald wordt wat de positie van iedere advertentie is. Het hoogste bod zal niet per se leiden tot de hoogste positie, want ook de kwaliteit van de content die je aanbiedt is een bepalende factor. Wat voor bedrijf je ook bent, content is altijd king. Als je inhoudelijke tekort schiet, zal dit slecht zijn voor je positie binnen de zoekresultaten van Google. Een goed marketing bureau kan je hierbij helpen.

Wat kan een marketing bureau voor je betekenen met betrekking tot Google Advertising?

Het liefst wil je het beste van beide werelden: geoptimaliseerde content die het goed doet voor het algoritme van Google in combinatie met een zo laag mogelijke prijs per klik. Het opzetten van campagnes via Google Ads en het verkrijgen van de best mogelijke positie binnen de zoekresultaten van Google is een behoorlijke uitdaging. In dat geval kan het ook aan te raden zijn om deze werkzaamheden over te laten aan een gespecialiseerd marketing bureau.

Op het gebied van marketing kunnen deze bureaus je een hoop werk, zo niet alles, uit handen nemen. De marketingmix van moderne bedrijven bestaat uit verschillende aspecten, iets wat een bureau geheel voor je kan opzetten. Het begint bij het uitwerken van de marketing strategie, wat natuurlijk in samenspraak gaat met jou. Wat wil je uitstralen? Hoe geef je klanten het beste beeld van jouw bedrijf? Ook Google Advertising kan hier een grote rol in spelen. Marketing bureaus optimaliseren al je content, onder meer door je site te perfectioneren. Door de hoge kwaliteit van je content hoef je niet de hoogste prijs te betalen voor een klik. Zo doe je het goed binnen Google Ads en bespaar je geld.